ایرلند، یکی از بازماندگان هولوکاست به دفاع از زندانیان بهائی برخاست

30.05.2013

جامعۀ بهائی ایرلند به مناسبت کمپین پنج سال بیدادگری، مراسمی در هتل مشهور باس ولز (Buswells Hotel) در دوبلین، برگزار نمود.

ایستاده سمت راست، فعال حقوق بشر، تامی ریچنتال، در حال سخنرانی در مراسم کمپین پنج سال بیدادگری در ایرلند. سمت چپ، برندان مک نامارا، از اعضای جامعه بهائی ایرلند

ایستاده سمت راست، فعال حقوق بشر، تامی ریچنتال، در حال سخنرانی در مراسم کمپین پنج سال بیدادگری در ایرلند. سمت چپ، برندان مک نامارا، از اعضای جامعه بهائی ایرلند

 این نشست که در روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ( ۱۵ مه) برگزار شد، شامل سخنرانی تامی ریچنتال، نویسنده، مبارز بنام حقوق بشر و بازمانده هولوکاست بود. وی به مدت ۵۰ سال در ایرلند زندگی کرده است.

آقای ریچنتال گفت آزار بهائیان ایران، متأسفانه یادآور وقایعی است که در آلمان نازی بر سر یهودیان آمد.

وی ادامه داد: «من با کشمکشی که آیین بهائی در ایران از آن رنج می‌برد به خوبی آشنا هستم. جمعیتی که تنها به دلیل دیانت خود مورد تبعیض قرار می‌گیرند.»

وی گفت وقتی از تبعیضی که بهائیان ایران با آن مواجه اند، نظیر محرومیت از دانشگاه، محدودیت‌های اقتصادی، و «تحریک گستردۀ نفرت علیه آنان در رسانه‌های رسمی»، با خبر می‌شوم، «دقیقاً آنچه به عنوان یهودی بر ما گذشت» را به یاد می‌آورم.

وی در ادامه گفت امیدوار است کمپین پنج سال بیدادگری «دولت ایران را متوجه کند که همۀ دنیا ناظر [اعمال] آنها هستند.»

او مستقیماً خواستار آزادی «یاران» و پایان بخشیدن به آزار و اذیت مذهبی در تمامی اشکال آن شد.

وی اظهار داشت «ما امروز ناظر وقایعی هستیم که نباید در مقابل آن خاموش بمانیم. باید صدای خود را بلند کنیم و آنچه در توان داریم برای آزادی این افراد انجام دهیم، تا آنان به دلیل اعتقادی متفاوت، سال‌های سال در زندان نمانند.»

جامعه بهائی ایرلند نیز ویدیویی به مناسبت این کمپین تهیه کرده است که در لینک زیر قابل مشاهده است:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AqQkmNjFYtM

Previous post:

Next post: