سخنرانی وزیر سابق امور خارجه کانادا در تورنتو

19.04.2013

وزیر سابق امور خارجه کانادا، لیود آکسورثی، یکی از سخنرانان مراسمی خواهد بود که در قالب کمپین «پنج سال بیدادگری»، در روز ۱۹ اردیبهشت ( ۹ می)، در تورنتو کانادا برگزار می‌شود. نعیم توکلی و سیاوش خانجانی، دو تن از اعضای خانواده هفت مدیر بهایی دربند، نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. همچنین بانی دوگال، نماینده جامعه بین‌المللی بهایی در سازمان ملل متّحد، به سخنرانی خواهد پرداخت.

یود اکسورثی، وزیر سابق امور خارجه ی کانادا و رئیس فعلی دانشگاه وینیپ

دکتر آکسورثی، رئیس فعلی دانشگاه وینیپگ و وزیر امور خارجه کانادا در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ همواره حامی فعال و صدایی رسا در دفاع از حقوق بشر بوده است. وی در گذشته نیز آزار و اذیت جامعه بهایی ایران را محکوم کرده است از جمله این مقاله او در هافینگتون پست .

آقای توکلی، مهندس و ساکن اتاوا، پسر بهروز توکلی یکی از هفت مدیر بهایی و آقای خانجانی، برادر زاده جمال الدین خانجانی یکی دیگر از این هفت نفر می‌باشد.

برای شرکت کنندگان در این مراسم همچنین ویدیو کلیپی از سناتور رومئو دالار پخش خواهد شد که در آن وی نگرانی شدید خود را از وضعیت بهاییان در ایران ابراز می‌کند. این ویدئو در این لینک قابل مشاهده است.

این برنامه در مرکز بهایی تورنتو در ساعت ۷:30 بعد از ظهر برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با جرالد فیلسون، نماینده روابط عمومی جامعه بهایی کانادا، از طریق ایمیل زیر تماس بگیرید:

[email protected]

Next post: