در لندن: بحث در مورد «دسترسی به عدالت» است

26.04.2013

انجمن حقوق‌دانان انگلستان و ولز، هم زمان با کمپین «پنج سال بیدادگری»، به همراهی کمیتۀ حقوق بشر حقوق‌دانان، میزبان سمیناری خواهند بود که در ۱۹ اردیبهشت (۹ می) به منظور بررسی موارد نقض حقوق بشر در رابطه با دستگیری، محاکمه و حبس هفت مدیر جامعۀ بهائی، برگزار خواهد شد.

این سمینار با عنوان «دسترسی به عدالت در ایران- محاکمۀ هفت مدیر بهائی»، با حضور احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر در ایران و استاد مدعو حقوق بشر در دانشگاه اسکس برگزار خواهد شد.

دکتر احمد شهید

در ادامۀ برنامه، مهناز پراکند، عضو تیم حقوقی که دفاع از هفت مدیر سابق جامعۀ بهائی را به عهده داشت، به دکتر شهید ملحق خواهد شد.

خانم پراکند در سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۱) پس از آنکه به دستگیری و زندان تهدید شده بود، از ایران خارج شد. قبل از ترک ایران، خانم پراکند از وکلای برجسته حقوق بشر، شیرین عبادی و نسرین ستوده، در دادگاه‌های ایران دفاع کرده بود.

نازیلا قانع، استاد قانون بین‌المللی حقوق بشر در دانشگاه آکسفورد، نیز در این سمینار سخنرانی خواهد کرد. اداره سمینار بر عهده خانم کریستی بریملو کیوسی خواهد بود، که رئیس کمیتۀ حقوق بشر حقوق‌دانان انگلستان و ولز و عضو داتی استریت چمبرز است.

 این رویداد، در محل دفاتر انجمن حقوق‌دانان در لندن، خیابان لین، شماره ۱۱۳ برگزار خواهد شد و حضور در آن برای وکلا، مشاوران حقوقی و وکلای حقوق بشر آزاد است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با دفتر امور عمومی جامعه بهائی انگلستان به آدرس ایمیل زیر تماس حاصل نمایید.

 [email protected]

Previous post:

Next post: