«مباحثه‌ای در «دروازه زندان

30.04.2013

به عنوان بخشی از کمپین «پنج سال بیدادگری»، جامعه جهانی بهائی در حال تدارک یک «گفتگوی تعاملی» پیرامون حقوق بشر در ایران است که در موزه معروف «دروازه زندان» هلند (Prison Gate Museum) برگزار خواهد شد.

موزۀ پریزن گیت در لاحه

موزۀ پریزن گیت در لاهه

این مراسم در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ( ۱۴ می)، با شرکت چند تن از متخصصین برجستۀ در زمینه حقوق بشر و خاورمیانه، برگزار خواهد شد.

سخنرانان عبارتند از گیلز پلاگ، مدیر بخش آفریقای شمالی و خاور میانه در وزارت امور خارجۀ هلند. ایشان سخنرانی خود را تحت عنوان «هلند در حمایت از حقوق بشر در ایران، چه خواهد کرد؟» ارائه می‌کند.

برنادت فیک، وکیل پناهندگی از سوی بنیاد «وکلا برای وکلا»، دربارۀ روند های قانونی در ایران و خطراتی که مدافعان حقوق بشر هنگام پذیرش وکالت زندانیان عقیدتی- از جمله هفت مدیر بهائی- با آن مواجه هستند، به بحث خواهد پرداخت.

شیرین میلانی، قاضی دادگاه جنائی در استان اوریجسل، در مورد اینکه بهائیان ایران چگونه در تمام رده‌های سنی و شغلی، «از گهواره تا گور» مورد آزار و اذیت هستند، سخنرانی خواهد کرد.

 این مراسم، همچنین حامل پیامی ویدیوئی از سوی نیکو شریجور خواهد بود. دکتر شریجور عضو مجلس سنای هلند و نائب رئیس کمیتۀ سازمان ملل برای حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ژنو است.

این مراسم با پذیرایی در ساعت ۳۰ : ۱۵ آغاز می‌شود و برنامه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ اجرا خواهد شد.

 موزۀ «دروازه زندان» (Prison Gate Museum) در میدان بوتنهاف، شمارۀ ۳۳ قرار دارد. این بنای قرون وسطائی واقع در قلب شهر لاهه که زمانی برای شکنجه از آن استفاده می‌شده و جایگاه تعدادی از بدنام‌ترین زندانیان هلند بوده است، امروزه می‌کوشد تا بازتابی از تحول هلند به سوی عدالت مدرن باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر امور خارجۀ جامعۀ بهائی در هلند به آدرس ایمیل زیر تماس بگیرید:

 [email protected]

Previous post:

Next post: