وزیر امور خارجه استرالیا خواستار آزادی فوری هفت مدیر بهایی شد

06.05.2013

وزیر امور خارجه استرالیا، سناتور باب کار، درخواستی مبنی بر آزادی فوری هفت مدیر بهایی در ایران صادر کرده است. این بیانیه که هم‌زمان با یک نشست ملی در روز ۱۷ اردیبهشت ماه (۷ مه)، منتشر می‌شود، بخشی از کمپین بین‌المللی «پنج سال بیدادگری» است.

Bob Carr, Foreign Minister of Australia

باب کار، وزیر امور خارجۀ استرالیا

سناتور کار، در این بیانیه که روز ۱۶ اردیبهشت ماه ( ۶ مه) در وب سایت رسمی‌اش منتشر شد، می‌گوید : «ما خواستار آزادی فوری زندانیان عقیدتی از جمله هفت مدیر بهایی – عفیف نعیمی، بهروز توکلی، فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، مهوش ثابت، سعید رضایی و وحید تیزفهم – هستیم.»

در مراسم روز ۱۷ اردیبهشت ماه (۷ مه) که در مرکز پارلمان ان. اس. دابلیو سیدنی (NSW Parliament House in Sydney ) برگزار می‌شود، بیانیه سناتور کار قرائت خواهد شد. رهبران جوامع عمده دینی استرالیا، ابتدا به دعا خواهند پرداخت و سپس شاخه‌هایی از گل سرخ بر روی هفت صندلی خالی قرار خواهند داد که نماد پنج زن و دو مردی است که برای اعتقاداتشان زندانی شده‌اند.

چهار نفر از بستگان هفت مدیر جامعه بهائی، از ساعت ۳۰ :۱۲ تا ۰۰ :۲ در این اجتماع عمومی سخنرانی خواهند کرد.

سناتور کار در این بیانیه، نگرانی دولت استرالیا را از نقض مداوم حقوق بشر در ایران، از جمله آنچه بر جامعه بهایی می‌گذرد، مجدداً اعلام می‌کند.

«این نگرانی‌ها اخیراً در ماه مارس امسال در بیانیه‌ای خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، ابراز شده است. در آن بیانیه، نگرانی استرالیا از مجازات اعدام، ارعاب و دستگیرهای خودسرانه فعالان سیاسی و حقوق بشری، سرکوب آزادی‌های فردی و نحوه رفتار با اقلیت‌های قومی و مذهبی از جمله بهائیان، بیان شده است.»

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه ویژه این مراسم در تار نمای جامعه بهایی استرالیا مراجعه کنید.

Previous post:

Next post: