همبستگی در سواحل ریو

08.05.2013

Participants in Brazil’s Five Years Too Many campaign line up behind a mural on Copacabana Beach in Rio de Janeiro on 5 May 2013.

شرکت کنندگان در کمپین «پنج سال بیدادگری» در برزیل

بهائیان برزیل در روز ۱۵ اردیبهشت (۵ مه)، به مناسبت کمپین «پنج سال بیدادگری»، تصویر گیرا و تأثیرگذاری که توسط هنرمند برزیلی، سیرون فرانکو با عنوان «انسان‌ها باید مثل پرندگان آزاد باشند»، ارائه شده بود، را بر روی شن‌های سواحل کوپوکابانا به نمایش گذاشتند. این نقاشی، توجه بسیاری از خبرنگاران و عکاسان خبری را به خود جلب کرد.

یک تیم تلویزیونی از سوی رویترز، ویدیوئی به زبان انگلیسی دربارۀ این رویداد تهیه نموده که می‌توان آن را از طریق این لینک در یوتیوب تماشا نمود. نسخه قابل چاپ گزارش رویترز را نیز می‌توانید در اینجا بخوانید.

رسانه‌های عمده برزیلی نیز این رویداد را به طور قابل توجهی به زبان پرتغالی پوشش دادند.

 علاوه بر اعضای جامعۀ بهائی برزیل، طرفدارانی از سازمان‌های مختلف حقوق بشر نیز در این رویداد شرکت داشتند. همچنین رهبر دینی آفریقایی برزیلی، ایوانیر دوس سانتوس، یکی از بنیان گذاران کمیته مبارزه با ناشکیبایی مذهبی در ریو، که مسئول راه‌پیمائی سالیانه معروف کوپاکانا است، کلودیو میراندا، از اعضای کمیته مبارزه با ناشکیبایی مذهبی از سانتو دیامه، فرهاد شایانی از طرف انجمن پزشکان صلح برزیل و دکتر ماریوسیو سانتورو از طرف سازمان عفو بین‌الملل نیز حضور داشتند.

آقای رامین شمس، یک بهائی ایرانی که با خانواده‌اش در سال ۱۹۸۰ به عنوان پناهنده به برزیل آمده است، در مورد تضییقات دهشتناکی که بهائیان ایران ناچار به تحمل آن هستند سخنرانی کرد.

Previous post:

Next post: