نمایش «تابوی ایرانی» در آلمان

08.05.2013

به عنوان بخشی از کمپین «پنج سال بیدادگری»، فیلم تابوی ایرانی در روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲( ۵ مه)، در شهرک هوفهایم آلمان به نمایش در آمد.

به عنوان بخشی از کمپین «پنج سال بیدادگری»، در روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۵ مه)، فیلم «تابوی ایرانی»، ساخته رضا علامه زاده– فیلم ساز برجسته ایرانی هلندی– که روایتی از آزار و اذیت بهائیان ایران است، در شهرک هوفهایم (Hofheim ) در حومه فرانکفورت به نمایش در آمد.

این فیلم که در سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۱) ساخته شده است، به بررسی تبعیض و تعصّبی که علیه بهاییان در ایران وجود دارد، می‌پردازد و ریشه‌های تاریخی و نشانه‌های آن در عصر حاضر را دنبال می‌کند، که در آزار و اذیّت بهاییان توسط حکومت دیده می‌شود. تعصّبی که تا به حال ۲۰۰  بهایی به خاطرش کشته شده، هزاران تن زندانی گشته‌اند و ده‌ها هزارنفر دیگر از تحصیلات عالیه و اشتغال محروم مانده‌اند.

پس از نمایش فیلم، اینگو هافمن، سخنگوی جامعه بهائی آلمان برای حقوق بشر، همراه با نمایندگان سازمان عفو ​​بین‌الملل و گروه «همبستگی با مادران پارک لاله»، به پرسش‌های حاضرین پاسخ دادند.

همچنین رحیم اشمیت، نماینده پارلمان در دولت فدرال راینلند-پالاتینت در این مراسم سخنرانی کرد. دکتر اشمیت گفت که کمپین «پنج سال بیدادگری»، سطح آگاهی از وضعیت حقوق بشر در ایران را نه تنها در خصوص بهائیان، بلکه در مورد دیگر اقلیت‌های قومی، مذهبی و عقیدتی افزایش می‌دهد.

.شهرک هوفهایم در حومه فرانکفورت، محل استقرار عبادتگاه بهائیان (مشرق الاذکار) در اروپا است

نمایش این فیلم اولین فعالیت عمده آلمان در رابطه با کمپین «پنج سال بیدادگری»، بود. رویدادهای دیگری برای روز ۲۱ اردیبهشت (۱۱ مه) در برلین و نورنبرگ برنامه ریزی شده است. . در برلین، با حمایت «انجمن مردمان در معرض خطر» ( Society of Threatened Peoples ) گردهمایی بزرگی در مقابل دروازه برندنبرگ برگزار خواهد شد. در نورمبرگ، جامعه بهایی با همراهی شورای شهر، برنامه‌ای را تدارک دیده است که در آن مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل ایرانی که به خاطر دفاع از بسیاری از زندانیان عقیدتی، از جمله بهائیان در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، سخنرانی خواهد کرد.

Previous post:

Next post: