اسلوونی، اعلام حمایت کارشناس امور دینی از آزادی بهائیان ایران

18.05.2013

 به مناسبت کمپین «پنج سال بیدادگری»، اعضای جامعه بهایی اسلوونی در میدان پریسرن (Prešeren Square ) در لیوبلیانا گرد هم آمدند


به مناسبت کمپین «پنج سال بیدادگری»، اعضای جامعه بهایی اسلوونی در میدان پریسرن (Prešeren Square ) در لیوبلیانا گرد هم آمدند

گریگور لسجاک، کارشناس امور مذهبی و نویسنده دانشنامه جوامع دینی در اسلوونی، بیانیه‌ای در حمایت از حق آزادی دینی بهائیان ایران امضا کرد.

 در بیانیه دکتر لسجاک آمده است: «من از صمیم قلب حمایت خود را از تلاش‌های جامعه بهائی اسلوونی برای شناسایی حق آزادی عقیده و به ویژه نگرانی آنها برای برخورداری اعضای جامعه بهائی ایران از این حق، اعلام می‌کنم.»

صدور این بیانیه به مناسبت مراسم پنجمین سالگرد بازداشت هفت مدیر بهائی است، که از طرف جامعۀ بهائی اسلوونی برگزار شد.

 پروفسور تادجا لازنسکی، معاون دانشگاه پریمورسکا در اسلوونی، نیز از این کمپین پشتیبانی کرد. دکتر لازنسکی گفت : «من حمایت خود را از آزادی عقیده و کمپین برای آزادی هفت رهبر جامعه بهائی ایران، اعلام می‌کنم. »

الکساندر زیبلنیک بدیعی، سخنگوی جامعه بهائی گفت: «اعضای جامعه با در دست داشتن تابلویی ساده که نشان کمپین بر آن بود، برای گرفتن عکسی از مراسم، در میدان پریسرن (Prešeren Squar ) در لیوبلیانا پایتخت اسلوونی گرد هم آمدند. یک جلسه دعا نیز برای این هفت نفر برگزار شد.»

بهائیان اسلوونی، همچنین با استفاده از فیسبوک، پیام کمپین «پنج سال بیدادگری» را به بیش از ۱۲۰۰۰ نفر رساندند.

Previous post:

Next post: