یک مقام رسمی آلمان خواستار آزادی فوری هفت زندانی بهایی شد

14.05.2013

شرکت کنندگان «کمپین پنج سال بیدادگری» در محل دروازه براندنبورگ  برلین، روز شنبه

شرکت کنندگان «کمپین پنج سال بیدادگری» در محل دروازه براندنبورگ برلین، روز شنبه

مارکوس لونینگ، نمایندۀ امور حقوق بشر دولت آلمان، از ایران خواسته است که حکم صادره علیه هفت مدیر بهائی را لغو و بلافاصله آنها را آزاد کند.

در بیانیه‌ای که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت (۱۰ مه) صادر گردید، آقای لونینگ اشاره نموده که این هفت نفر «در دادگاهی به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند که فاقد هرگونه شفافیت بوده و اصول اساسی حاکمیت قانون را نادیده گرفته است».

«از قوۀ قضائی ایران می‌خواهم، این احکام غیر قانونی را فوراً لغو نماید. هفت مدیر بهائی و سایر زندانیانی که به دلیل باورهای دینی خود محبوس شده‌اند، باید بی درنگ آزاد شوند».

درخواست آقای لونینگ به دنبال بیانیه‌ای صادر شد که روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته توسط یکی از اعضای پارلمان، اریکا اشتاین باخ، منتشر شده بود. در بیانیه خانم اشتاین باخ آمده است: «حق آزادی مذهب یکی از حقوق بنیادین انسانی است. ما از کمپین جامعۀ جهانی بهائی برای آزادی فوری هفت مدیر بهائی که پنج سال است به طور غیر قانونی در زندان به سر می‌برند، حمایت می‌کنیم».

در طول تعطیلات آخر هفته، اعضای جامعه بهائی آلمان همراه با دیگر افراد، در دروازه براندنبورگ برلین گرد هم آمدند تا توجه عموم را به وضعیّت دشوار این هفت زندانی بهائی جلب نمایند.

این مراسم که در روز ۲۱ اردیبهشت (۱۱ ماه مه) و با حمایت «انجمن مردمان در معرض خطر» (Society of Threatened Peoples) برگزار شد، شامل سخنرانی‌های از نمایندگان جامعۀ مدنی؛ موسیقی و عکاسی بود، که با قرائت گزارش‌هایی از زندان که توسط رکسانا صابری، مارینا نعمت، پری وحدت حق و علیا روحی زادگان تهیه شده بود، همراه گردید.

ویدیوئی از این رویداد تهیه شده که می‌توان آن‌را در اینجا تماشا نمود:

http://youtu.be/FXqNQ6BexuQ

بیانیۀ آقای لونینگ به زنان انگلیسی را می‌توانید در اینجا بخوانید:

http://www.auswaertiges- amt.de/EN/Infoservice/Presse/Meldungen/2013/130510-MRHH_Bahai.html

بیانیۀ خانم اشتاین باخ به زبان آلمانی را می‌توانید در اینجا بخوانید:

 http://www.erika-steinbach.de/aktuelles-details/items/freiheit-fuer-die-sieben-unrechtmaessig-inhaftierten-bahai-im-iran.html

Previous post:

Next post: